marți, 12 iulie 2011

Miez de noapte


Îmi place sa stau treaza noaptea. Si, inevitabil, sa dorm ziua. Noaptea e pace. Nu mă deranjează nici mașinile care trec pe strada nici copiii care tipa cat ii țin plamanii si nici mamele care racnesc si mai tare pentru a se face auzite. Nici telefoanele si nici faxul firmei de la etajul inferior si nici masinile firmei de electronice de la parter. Nici vecina de vizavi care are impresia ca e mare solista si falseaza toata ziua cu ferestrele deschise, visand ca, poate, va trece pe strada vreun producator de la Sony BMG si o va face vedeta si nici vecina de alaturi care isi educa copiii intr-un stil mai mult decat neortodox. La fiecare 3 cuvinte inevitabil cate un „futu-ti”.
Noaptea e doar a mea.
Singurul zgomot iritant e al frigiderului care cred ca isi cere dreptul la pensie anticipata. Si il urasc. Il urasc pentru ca imi fura momente pretioase de liniste. Imi fura susurul apei de la fantana din colt, care nu e o fantana propriu-zisa. E mai mult un izvor in jurul caruia primaria a construit un bazin. Am vedere la “lac”. M-am scos!. Iubesc clipocitul apei. Iubesc apa in general. In visul meu ma trezesc dimineata si trag perdeaua sa vad apa. Apa cat cuprinde. Apa care vorbeste intr-o limba pe care o intelege numai ea. Dar ce frumos suna aceasta limba! Si teiul din gradina de peste strada. Magnific! Ma intreb cati ani o avea? Trebuie sa fie multi. Cate o fi vazut la viata lui… Totul pare intepenit. Si e bine.  Mai ies la o tigara pe balcon. Parca se mai simte inca in aer mirosul de flori de tei, desi au trecut de mult. Cred ca e numai inchipuirea mea. Mai bazaie cate un ametit pe strada. Se mai aude cate o masina. Probabil in drum spre casa. Visand la patul care il asteapta.
Pretendentul meu la pensie anticipata a luat o pauza. Ce bine! Aud iarasi apa.
Mac imi arunca niste ocheade dubioase cu ochii carpiti de somn. L-am trezit. Sper ca doar pe el. Ma uit la mutra lui si parca imi spune: „Esti nebuna, fato. Treci la somn. Bantui prin casa ca o stafie in miez de noapte.”
In cateva ore vor incepe sa cante privighetorile. Adevarat regal. Poate ar trebui sa-mi trezesc vecina sa ia niste lectii gratuite, desi ma indoiesc ca ar ajuta la ceva. Privighetorile nu canta samba. 
Ce bine!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu